Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a drtheiss.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el

A nyári nátha

A nyári nátha

Melegben is (rá) lehet fázni!

 

Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy meghűlés, nátha, torokfájás, köhögés csak ősszel és télen fenyeget bennünket. Pedig nyáron is „rá lehet fázni”. Az utóbbi évek időjárása meglehetősen kiszámíthatatlan. Ha reggel kánikulához öltözünk, este didergünk, vagy fordítva: délután szinte leolvad rólunk a ruha.

A modern technika nálunk is egyre jobban terjed. Egyre több munkahelyen, irodában, üzletben működik klímaberendezés, ami persze nagyon jó, hiszen az ott dolgozók, illetve az oda betérők nem szenvednek a hőségtől. De gondoljuk csak meg: az utcáról felhevült testtel belépve egy légkondicionált helyiségbe , bármennyire is jólesik a 10-15 foknyi hőmérsékletkülönbség, nem biztos, hogy gond nélkül elviseli szervezetünk. Ugyanez a helyzet, ha például kerti munka közben leugrunk pár percnyi hűsölésre a pincébe, egy üveg jó borért….

 

Hőségben hűsen

Még veszélyesebb lehet az autóklíma!

Ha autónk a napon parkolt, amikor beszállunk, mintha szaunába érkeztünk volna: egészen biztosan pillanatok alatt megizzadunk. S ha jó a klímaberendezés, perceken belül akár 30 fokot is csökken a hőmérséklet. Ez pedig nem akármilyen próbatétel az emberi szervezet számára.

Veszélyes lehet a helyi lehűlés hatása is: a jéghideg italok, vagy túl sok fagylalt hatására könnyen megfájdulhat a torkunk.

Az immunrendszer állapota pszichés, lelki tényezőkkel, a stresszel is szorosan összefügg. Egész  évi fárasztó munka után már alig várjuk a jól megérdemelt pihenésünket. A fáradtság, kimerültség gyengíti az immunrendszert, ami így nehezebben száll szembe a kihívásokkal.

 

Inkább megelőzni

Hogyan előzhetjük meg, illetve küzdhetjük le minél hamarabb a nyári meghűlést?

Aludjunk nyitott ablaknál, mozogjunk minél többet. Elalvás előtt sétáljunk egyet a szabad levegőn, ússzunk sokat, de ne ugorjunk felhevült testtel a hideg vízbe, inkább zuhanyozzunk előtte!

 

Van segítség!

Ha  a meghűlés legkisebb jelét észlejük, azonnal kezdjük el erősíteni az immunrendszert, s ezáltal megelőzhetjük a betegség kialakulását.

Ha köhögni kezdünk, a lándzsás útifűből készült szirupok kiválóan alkalmasak a kínzó köhögési inger csökkentésére és a felső légutak egészséges működésének megőrzésére.