A sokoldalú körömvirág

A természet patikájából  -  A sokoldalú körömvirág

A körömvirág ősidők óta a házak és kolostorok kertjeinek ékessége. Ragyogó sárga virágaival ma is kellemes színfoltja minden kertnek.

Ám az évszázadok folyamán nem csak a szépsége miatt volt minden kiskertben fellelhető, hanem gyógyító ereje miatt is termesztették. A belőle készített kenőcs elsőrangú szer sebek, bőrpanaszok, visszerek és a betegápolás egyik nagy problémájának, a felfekvéseknek a kezelésére.

A körömvirág gyorsítja a sebgyógyulást, elősegíti az új szövetek képződését, fékezi a gyulladásos folyamatokat.

A krónikus sebek gyógyulása hosszú időt, több hónapot is igényelhet.

Igen nehezen gyógyuló seb pl. a lábszárfekély, valamint a felfekvés is.

• A lábszárfekély leggyakrabban vénás eredetű betegség következtében alakulhat ki. A seb szélén alkalmazva a körömvirág kenőcs gyorsítja a sarjszövet kialakulását, gátolja a gyulladást, serkenti a gyógyulást.
  • A tartós ágyhoz kötöttségnél szinte mindig megjelennek a kisebb, nagyobb felfekvések. A legveszélyeztetettebbek az idős emberek és a mozgásképtelenek.

A már kialakult felfekvés igen nehezen gyógyul. A súlyos következmények miatt tehát, nagy hangsúlyt kell helyezni a felfekvés megelőzésére, illetve korai kezelésére.

Körömvirág-kivonatot tartalmazó kenőccsel ajánlatos tehát naponta kétszer bemasszírozni az érintett területeket.

Javítva ezzel a vérellátást, így a bőr puha, rugalmas marad és nem szárad, nem repedezik ki.

Gyulladáscsökkentő, antibakteriális és szövetsarjadzást serkentő hatású.