Dr. Theiss receptek megfázás ellen

Mi tegyünk ha:

Munkahelyen, vendégségben, náthás kollégákkal, barátokkal találkozunk?

• A fertőzés elkerülése érdekében fokozottan figyeljünk a megfelelő higiéniára: ha lehet, kerüljük a kézfogást, a barátnői puszit és gyakran mossunk kezet, időnként használjunk kézfertőtlenítőt, pl . Somex kézfertőtlenítőt

• Különösen fontos az egészséges életmód: vitamindús étkezés biztosítása, az alkohol és a dohányzás kerülése.
  • A meghűlés megelőzésére ajánlatos immunerősítő készítményt szedni, pl. Dr. Theiss Echinacea cseppet, mely a fertőzésveszélyes időszakban és környezetben segít megakadályozni a betegség kialakulását.

Kitört rajtunk a nátha

• Ha már náthásak vagyunk, még mindig nem késő, azonnal kezdjük el immunerősítő szedését.
  • A tengeri sóoldatot tartalmazó dr. Theiss tengervizes orrsprayt használhatjuk az orrjáratok nedvesítésére.

• Párásítsuk a helyiség levegőjét, kerüljük a dohányfüstöt.
  • A kisebesedett orrcimpák ápolására használhatjuk a Dr. Theiss Körömvirág kenőcsöt.

• Hasznos lehet a meleg: az infralámpa vagy a forró (esetleg légút-tisztító illóolajat tartalmazó) fürdő alkalmazása.

Megfájdult a torkunk?

• Garatfertőtlenítés céljából készítsünk fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő gargalizáló oldatot.
  •  Biztosítsunk egyenletes meleget, kössük be kendővel a torkunkat.
  • Alkalmazzuk az immunerősítő készítményeket, igyunk sok folyadékot, meleg teát.
  • Gyermekeknek ajánljuk a Dr. Theiss HerbalSept nyalókát, amely enyhíti a torokgyulladás tüneteit.

Ha köhögünk?

• A köhögést a legtöbb esetben nem megszüntetni, hanem csak csillapítani, megkönnyíteni kell. Megbízható, bevált készítmények a Dr. Theiss Lándzsás útifű tartalmú termékek.
  • Igen fontos az irritáció elkerülése, a dohányzás mellőzése!
  • Fontos a megfelelő páratartalom biztosítása. Épp ezért főleg központi fűtés esetén párásítás szükséges.
  • Gégegyulladás, rekedtség esetén rendkívül fontos a hangszalagok kímélete, vagyis a hallgatás.
  • Száraz köhögés esetén éjszakára ajánlható a mellkas bedörzsölésére a Mucoplant Dr. Theiss Eukaliptusz balzsammal, mely a bőrön át felszívódva, illetve inhalálva  enyhíti a köhögési ingert és segít a letapadt váladék elfolyósításában.

• Hurutos köhögés estén segít a köptető hatású készítmény – ilyen a Mucoplant Dr. Theiss Borostyán szirup, amely már 2 éves kortól adható.

• Az immunerősítés elősegíti a gyógyulást, lerövidíti a betegség időtartamát.

Ha belázasodtunk?

• A testhőmérséklet emelkedése önmagában nem káros, sőt gátolja a kórokozók szaporodását. Ezért a nem túl magas hőemelkedés esetén nem szükséges lázcsillapítót szedni
  • Magasabb (38oC feletti) láz esetén szükség van lázcsillapításra. A lázcsillapító gyógyszerek hatását hűtőfürdővel, borogatással (prizniccel) egészíthetjük ki.
  • Lázzal járó betegség esetén ágynyugalom szükséges. (Terhelés esetén a szövődmények valószínűsége fokozódik.)
  • Immunerősítők szedése gyorsítja a gyógyulást, ilyenkor is ajánlható a Dr. Theiss Echinacea csepp.
  • A kiszáradás megelőzésére bőséges folyadékfogyasztás szükséges (3-4 l/nap) koffeint nem tartalmazó tea formájában.

Mikor kell feltétlenül orvoshoz fordulni?

• Magas láz (39oC feletti) esetén azonnal.
  • Ha a torokfájás erős és lázzal jár, mert ez tüszős mandulagyulladás tünete is lehet, amit feltétlenül antibiotikummal kell kezelni, ellenkező esetben súlyos szövődmények, szívizomgyulladás, vesegyulladás alakulhatnak ki.
  • Ha a rekedtség tartós – 2 hétnél hosszabb ideje fennáll.
  • Ha a száraz köhögés lázzal jár, mert az a tüdő- vagy mellhártyagyulladás tünete lehet.
  • Minden más esetben is, ha a tünetek elhúzódódnak, orvoshoz kell fordulni.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!